• Wyślij znajomemu
  • Wersja do druku
  • -AA+A

FAQ







Co to jest VOD?

VOD ang. Video on Demand - oznacza „wideo na żądanie”, potocznie także "oglądanie na życzenie" — jest to usługa zezwalająca na oglądanie nadawanego materiału filmowego lub słuchanie nadawanego nagrania dźwiękowego w wybranym przez kogoś czasie, późniejszym niż czas emisji.

Użytkownik w Internecie może wybrać materiał wideo (film lub serial) i obejrzeć go w dowolnym momencie, wtedy kiedy chce. Może również przerwać oglądanie i powrócić do filmu w wybranej przez siebie chwili.

Materiały VOD w Internecie udostępniane są za darmo lub odpłatnie.

powrót »

Co powinienem wiedzieć zanim kupię kod dostępu?

  1. wykonaj test komputera kliknij tu - aby upewnić się, że komputer może odtwarzać treści DRM i będziesz mógł oglądać płatne seriale i filmy,
  2. sprawdź czy komputer spełnia wymagania techniczne
  3. sprawdź czy Twoje łącze internetowe posiada wystarczającą przepustowość - aby płynnie odtwarzać płatne materiały wideo zalecane jest łącze o realnej szybkości co najmniej 2 Mb/s.

Uwaga: Jeśli test DRM-a nie zadziała na Twoim komputerze, lub nasz zbyt wolne łącze internetowe, nie kupuj kodu dostępu. Możesz skorzystać z naszej strony pomocy, gdzie w zakładce „częste pytania” – udzielamy wielu wskazówek i wyjaśnień dotyczących odtwarzania materiałów wideo 


powrót »

Jak kupić kod dostępu do seriali i filmów?

  • Wejdź na stronę serialu, filmu lub na stronę vod.tvp.pl i wybierz odcinek, który chcesz obejrzeć.
  • Po kliknięciu na wybrany odcinek wyświetli się okno z informacją, że jest to materiał płatny i należy wykupić kod dostępu.
  • Kod możesz kupić SMSem, przelewem lub kartą.
  • Po dokonaniu zakupu i otrzymaniu kodu należy wrócić do wybranego odcinka i wcisnąć przycisk „Masz już kod, aktywuj go” i wpisać kod.
  • Od tego momentu ten odcinek można oglądać dowolną ilość razy przez 24h.
powrót »

Jakie są formy płatności na vod.tvp.pl?

Są trzy możliwości dokonania płatności:

  • SMS
    – SMS (Polska) - numer: 7540 treść: TVP cena 6,10 zł z VAT 
    – SMS (Niemcy) - numer: 46645 treść: TVP cena 1.99 Euro z VAT
    – SMS (Wielka Brytania) - numer: 83338 treść: TVP1 cena 1.5 GBP z VAT
    – SMS (Irlandia) - numer: 57252 treść: TVP1 cena 2 Euro z VAT
  • Przelew lub karta – wybierając opcję przelewu lub karty użytkownik jest przekierowany na stronę DotPay obsługującą bezpieczne płatności dla TVP.

Należy wybrać dogodną formę płatności i czekać na przesłanie kodu mailem.

powrót »

Po jakim czasie otrzymam kod do aktywowania licencji?

Zależnie od wyboru sposobu transakcji (SMS, przelew lub płatność kartą), czas dostarczenia potwierdzenia może wynosić :

  • dla SMS- od kilku minut do 8 godzin dla sms-ów z zagranicy,
  • dla przelewów bankowych, pocztowych – od 1 do 3 dni roboczych,
  • dla płatności kartą – do 24 godzin.

W przypadku nieprzewidzianych okoliczności czas realizacji zamówienia może ulec zmianie.
Uwaga: W przypadku nie otrzymania informacji zwrotnej z kodem nie należy wysyłać kolejnych wiadomości tekstowych z zamówieniem.

powrót »

Gdzie mam wpisać otrzymany kod?

Otrzymany mailem kod dostępu należy przekopiować (nie przepisywać!) do pola "jeśli masz już kod dostępu wpisz go tutaj", oraz kliknąć „aktywuj kod”.
Kod otrzymany SMS-em należy bardzo dokładnie przepisać w to samo wyżej wymienione pole.
powrót »

Jak dużo oszczędzam na pakietach?

Za pojedynczy zakupiony materiał zapłacisz 5 zł z VAT (w przypadku płatności SMS 6,10 zł)
Kupując pakiet cena za odcinek wynosi: 4 zł - dla pakietu 5 odcinków, 3 zł - dla pakietu 15 odcinków.
Oszczędność wynosi nawet do 40%.
powrót »

Skąd różnica w cenie zakupu pojedynczego materiału: SMSem a przelewem?

Ze względu na wyższe koszty operatorów komórkowych koszt pojedynczego materiału zakupionego przez SMS jest wyższy o 1,10zł. Bardziej opłacalne jest dokonywanie zakupu przelewem lub kartą.
powrót »

Co to jest czas aktywacji kodu?

Czas aktywacji kodu to czas od otrzymania zakupionego kody do jego pierwszego użycia w portalu. Dla wszystkich zakupionych w portalu kodów wynosi 30 dni.
powrót »

Co określa ważność kodu?

Ważność kodu określa czas w jakim od momentu jego aktywacji należy go w pełni wykorzystać.
powrót »

Jaka jest ważność kodu dla pojedynczego materiału?

Dla pojedynczego materiału czas ważności kodu wynosi 24h. Od momentu aktywacji kodu materiał można oglądać dowolną ilość razy przez 24 h tylko na jednym komputerze (na innych komputerach kod ten nie zadziała).
powrót »

Jaka jest ważność kodów pakietowych?

Czas ważności kodów jest różny w zależności od wybranego pakietu i wygląda następująco:

  • dla Pakietu 5 odcinków wynosi 6 tygodni - pozwala obejrzeć 5 odcinków w ciągu 6 tygodni od daty aktywacji kodu
  • dla Pakietu 15 odcinków wynosi 15 tygodni - pozwala obejrzeć 15 odcinków w ciągu 15 tygodni od daty aktywacji kodu
powrót »

Czy ten sam materiał (odcinek serialu) mogę oglądać na kilku komputerach w ramach jednego wykorzystania kodu czyli w ciągu 24 h?

Jeżeli ten sam materiału w ciągu 24 h od rozpoczęcia oglądania zostanie odtworzony za pomocą jednego kodu (kodu pakietu) na dwóch komputerach to system przyzwania licencji odczyta to jako wykorzystanie dwóch odcinków z pakietu.
powrót »

Czy kolejna próba odtworzenia tego samego odcinka po 24 h od rozpoczęcia oglądania to wykorzystanie kolejnego odcinka z pakietu?

Tak. Jeżeli ten sam odcinek będzie odtwarzany przez 48 h na tym samym komputerze to system pobierze z pakietu dwa odcinki.
powrót »

Kupiłem kod SMSem i nie otrzymałem kodu zwrotnego, co zrobić?

W przypadku braku sms-a zwrotnego z kodem, nie należy dokonywać kolejnych zamówień, aż do czasu wyjaśnienia przyczyny problemów. 

  • Prosimy upewnić się, że proces płatności przebiegł prawidłowo.
  • Należy upewnić się (sprawdzając "wiadomości wysłane" w telefonie), że sms o prawidłowej treści został wysłany na prawidłowy numer. Przyczyny mogą być różne: np. literówka w treści wysłanego sms-a, taki sms nie będzie zarejestrowany przez system. Szczególną uwagę należy zwrócić na literę i na zero - są do siebie podobne.
  • Czas dostarczenia SMS zwrotnego jest niezależny od Dostawcy (TVP S.A.), zależy od Integratora SMS (spółki MNI Premium S.A., co zostało określone w Regulaminie) oraz od dostawcy usługi GSM (operatora danej sieci). W przypadku nieprzewidzianych okoliczności, z przyczyn niezależnych od dobrej woli Dostawcy, czas realizacji zamówienia może ulec zmianie.
  • W przypadku braku otrzymania kodu należy skontaktować się z Integratorem SMS, spółką MNI Premium S.A. pod adresem: reklamacje@mni.pl
powrót »

Kupiłem kod przelewem / kartą i nie otrzymałem kodu zwrotnego, co zrobić?

W przypadku braku e-maila zwrotnego z kodem, nie należy dokonywać kolejnych zamówień, aż do czasu wyjaśnienia przyczyny problemów. W przypadku braku otrzymania kodu należy skontaktować się z Operatorem płatności, z serwisem Dotpay – podając :

  • nr transakcji nadany podczas wypełniania formularza Dotpay,
  • imię i nazwisko takie jak podano w formularzu Dotpay,
  • adres mailowy za pośrednictwem którego zawarto transakcję,
  • skan dokumentu potwierdzenia wpłaty.
powrót »

Otrzymany kod ale nie działa, co zrobić?

Prosimy upewnić się, czy zamówienie zostało zrealizowane, a wpisywany kod jest poprawny (częstym błędem jest wpisywanie np. litery "o" zamiast zera).

Jeśli kod otrzymujemy mailem – zalecane jest przekopiowanie kodu z maila do okna sprzedaży, co pozwoli na unikniecie ew. błędów podczas przepisywania kodu.

W przypadku wystąpienia ew. problemów technicznych z odtwarzaniem płatnych materiałów wideo z naszego portalu zapraszamy na naszą stronę pomocy, gdzie w zakładce „częste pytania” – udzielamy wielu wskazówek i wyjaśnień.

powrót »

Używałem opcji pobierz na dysk – dlaczego teraz nie mogę pobierać materiałów na dysk?

W związku ze zmianami w systemie dystrybucji treści usługa pobierz na dysk od 30 czerwca 2010 r. jest niedostępna.

powrót »

Nie otwiera się okienko pozyskiwania praw użytkowania zawartości multimedialnej

Problem może być związany z konfliktem kodeków zainstalowanych na komputerze. Aby ominąć ten problem należy: - Wybrać opłacony materiał filmowy - Kliknąć „Masz już kod? Aktywuj go!” - Prawym przyciskiem myszy kliknąć na czarnym okienku materiału i wybrać „Właściwości” - Zaznaczyć i skopiować zawartość pola „Lokalizacja” - Otworzyć Windows Media Player - Wybrać „Plik”, „Otwórz adres URL” (lub ctrl+u) i wkleić zawartość schowka. Wcisnąć „OK” - Powinno otworzyć się okienko odtwarzacza s prośbą o podanie kodu.
powrót »

Jeśli nie znaleźli Państwo rozwiązania swojego problemu

Prosimy o kontakt za pomocą formularza kontaktowego.
W celu weryfikacji reklamacji, w treści wiadomości należy podać poniższe dane:

PŁATNOŚĆ SMS

  • Numer telefonu i sieć – z którego SMS został wysłany
  • Kraj – z którego SMS został wysłany 
  • Data i godzina, o której SMS został wysłany
  • Otrzymany kod dostępu
  • Którego odcinka i którego serialu dotyczył SMS?
  • System operacyjny, nazwa i numer wersji playera wideo oraz przeglądarki internetowej w Twoim komputerze
  • Dokładny opis problemu.

PŁATNOŚĆ PRZELEWEM/KARTĄ

  • Numer transakcji
  • Otrzymany kod dostępu
  • Którego odcinka i którego serialu dotyczy kod
  • System operacyjny, nazwa i numer wersji playera wideo oraz przeglądarki internetowej w Twoim komputerze
  • Dokładny opis problemu.
powrót »

Jak kupować w serwisie?

  1. Wyszukaj interesujący Cię film lub odcinek serialu.
  2. Na stronie z wybranym materiałem wybierz płatność jednorazową za pomocą SMS lub przelewu.
  3. Po otrzymaniu kodu (przelew / karta -na stronie płatności w systemie DotPay; SMS - w wypadku płatności premium SMS) kliknij w link „Masz już kod? Aktywuj go!"
  4. W wywołanym oknie pop-up wpisz otrzymany kod. Gotowe!
Pamiętaj: na aktywację kodu masz 30 dni od momentu zakupu. 
Ważność każdej licencji to 24 godziny. Oznacza to, że odtworzony w ramach pakietu/kodu odcinek lub film możesz odtwarzać dowolną ilość razy w ciągu 24 godzin.